אתר של מפיץ הרבלייף עצמאי

טיפים לשמירה על המשקל בדגש על אורח חיים בריא

שתפו :)

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

כמו שרבים ממכם יודעים, שמירה על המשקל היא משימה מאתגרת, לא פשוטה ולפעמים אף מתסכל, רובנו ניסנו מספר שיטות דיאטה רק כדי לגלות שהן בלתי אפשרויות, מצאנו את עצמנו רעבים, עצבניים ולבסוף מתוסכלים.


הפתרון – חשבו פחות על ירידה במשקל ויותר על אורח חיים בריא. 

במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר טיפים לניהול אורח חיים בריא ושגרת ארוחות מאוזנת ובריאה שיכולה בהחלט לסייע לשומרי משקל להגיע ליעדים שלהם. 

הקדמה קטנה לפני הטיפים:

  • המאמר לא הולך להגיד לכם מה לאכול, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שרובכם המוחלט יודע מה בריא ומה לא. המאמר הזה בא לתת לכם טיפים כיצד להתמיד באכילה מאוזנת ונכונה. 
  • כל העצות במאמר זה מומלצות מאוד לשילוב עם פעילות גופנית ואורח חיים פעיל
  • העצות הם עצות לקיום אורח חיים בריא ולא להרזיה – כמובן שאחד הוא נגזרת של השני. 

אל תשארו רעבים

אחת הבעיות העיקריות של שומרי משקל גם היא המחשבה שמעט אוכל ביום = דיאטה מוצלחת. זו היא מחשבה לא נכונה כלל, כל אדם השואף לרדת במשקל חייב להבין כי רעב הוא לא הפתרון לדיאטה וכי תפריט יומי מאוזן ומסודר הוא הסוד להצלחה.

בתקופה מלחיצה אנשים רבים יכולים למצוא את עצמם במצב של אי אכילה הנובע מסטרס (אפילו סטרס מהפחד לעלות במשקל), אי אכילה מביאה לרעב שמוביל בסופו של דבר לאכילה מוגזמת בשעות בעייתיות כמו שעות הלילה. 

הפתרון הוא בראש ובראשונה –  סדר. סדרו לעצמכם תפריט המורכב מ-5 ארוחות קטנות עד בינוניות : (6 במידה ואתם נשארים ערים עד מאוחר וזקוקים לארוחת לילה)

  • ארוחת בוקר
  • ארוחת ביניים
  • ארוחת צהריים
  • ארוחת ביניים
  • ארוחת ערב
  • ארוחת לילה (במידה ואתם נשארים ערים עד מאוחר)

כאשר תיישמו סדר ארוחות שכזה, אתם תדאגו לאכול כל 3 עד 4 שעות מה שימנע ממכם להרגיש תחושה של רעב וכך תמנעו מעצמכם אכילה מוגזמת ולא בריאה של ג’אנק וצריכת ארוחות גדולות מידי שיגרמו לכם להרגיש מלאים. 

תהיו בבקרה על מה שאתם מכניסים לגוף

כמובן שלא מספיק לסדר את הארוחות ואת שעות האכילה, חשוב לדעת גם מה אנחנו אוכלים בכל ארוחה כזו, שכן תפריט של 5 ארוחות מסודרות לא יכול להיות תפריט של 5 ארוחות בעלי ערך קלורי גבוה מידי. 

  • אותו התפריט כל יום: מומלץ מאוד למתחילים לאכול את אותו התפריט כל יום, כך תוכלו להיות בבקרה על כל מה שהכנסתם לגוף במהלך היום ולדעת כי אין סיכוי שחרגתם בכמות הקלוריות המומלצת לכם. 
  • חומרים בריאים: זכרו, השאיפה היא להיות רק רזים, אלא גם בריאים ולכן חושב שהתפריט שלכם יכיל ארוחות אשר יכניסו לגופכם חומרים כמו: ויטמינים, מינרלים וכמות מאוזנת ונכונה של פחממות, שומנים וחלבונים. שילוב של חומרים אלו הוא לא תמיד פשוט אך מאוד הכרחי, מה שמוביל אותנו לסעיף הבא:
  • שילוב תוספי תזונה: שקלו לשלב תוספי תזונה בתפריט שלכם, תוספי תזונה בריאים כמו שייק בריאות של הרבלייף הם פתרון מעולה לשומרי משקל מכמה סיבות: הם בעלי ערך קלורי לא גבוה (מושלם לארוחת בוקר), טעמים מגוונים, מכילים מינרלים וויטמינים, ומאוזנים מבחינת פחחמה, חלבון ושומן.
    תוספי תזונה כמו תה בריאות או משקה אלוורה לשתייה יסייעו לכם לרדת במשקל על ידי שיפור ביצועי מערכת העיכול שלכם ושיפור המטבוליזם.
    תוספי תזונה אף מומלצים מאוד לאנשים עסוקים שאין להם זמן להשקיע בארוחות שלהם – במיוחד בארוחת בוקר, הארוחה החשובה ביותר ביום אך לרוב גם המוזנחת ביותר.

תכננו את התפריט שלכם

ברגע שקיבלתם החלטה לשנות את הרגלי האכילה היומיות שלכם ולעבור לתפריט ה5-6 ארוחות ביום, הגיע הזמן להתחיל לתכנן מה בדיוק אתם הולכים לאכול.

התייחסו אל עצמכם כשף של מסעדה והתחילו לתכנן בכתב את כל המצרכים והארוחות שאתם הולכים לאכול במהלך היום. 

חשוב מאוד לרדת לפרטים הקטנים:

  • מה אני הולך לאכול בארוחת הרגילות של היום: בוקר, צהריים וערב
  • מה אני הולך לנשנש בין הארוחות – בצורה מבוקרת כמובן, זכרו: בין כל שני ארוחות עיקריות יש גם ארוחת ביניים והיא צריכה להיות נשנוש מזין ובריא שימלא את הצורך שלנו בפינוק מתוק. 
  • תכננו גם את הרגלי השתייה שלכם ותדאגו להיות בבקרה על על כמות המים שאתם שותים, מומלץ מאוד להתחיל כל ארוחה עם כוס מים.
    בנוסף, מומלץ לצמצם כמה שניתן את צריכת הקפה שלכם וכמובן המשקאות הממותקים, נסו להחליף את משקאות או בתוספי תזונה כמו תה הרבלייף, המכניס לגופכם כמות מכובדת של מינרלים וויטמינים, מספק לכם אנרגיה להמשך היום ומסייע למערכת העיכול. 
  • ברגע שתחליטו מה בדיוק אתם אוכלים כל יום – הגיע הזמן לעשות סדר במקרר ובארונות המטבח, אל תכניסו הביתה משהו שהוא לא בתפריט שלכם ותדאגו שהקנייה שלכם בסופר תתבסס כמעט במדויק על התפריט שבניתם. 
  • תדאגו לתת שעה מדויקת לכל ארוחה במהלך היום, והקפידו לשמור על שעות האכילה בכל יום. 
  • סדרו את הרגלי התפריט שלכם בהתאם ליום שלכם, במידה ואתם נשארים ערים עד מאוחר. דאגו לשלב גם ארוחת לילה בתפריט שלכם, ארוחה זו צריכה להיות ארוחה קלה אך מזינה – גם כאן נכנסים היתרונות של תוספי תזונה ומוצרי בריאות שונים. 

מאמרים נוספים מבית הרבלנד

מזה תפריט אורח חיים בריא

מדוע כל המומחים לתזונה ולבריאות ממליצים להקפיד על תפריט נכון ומאוזן ולקיים אורח חיים בריא? מה ההבדל בין תפריט של תזונה מאוזנת לתפריט המבוסס על

למאמר המלא

כבר שוחחתם עם חבר הרבלייף עצמאי?​

תיהנו מיתרונות הקשר הישיר עם חבר הרבלייף עצמאי.

אם אתם כבר בקשר עם חבר הרבלייף עצמאי, תוודאו שאתם שומרים על קשר על מנת ליהנות מתמיכה אישית.

מוצרי הרבלייף נמכרים באופן בלעדי ע”י חברי הרבלייף העצמאיים שלנו. אתר זה מופעל ע”י חבר הרבלייף עצמאי ולא ע”י הרבלייף ישראל (1990) בע”מ. האתר הרשמי של הרבלייף הינו www.herbalife.co.il

*כל ההצהרות המתייחסות לבקרת משקל מתייחסות לתוכנית בקרת המשקל של הרבלייף הכוללות בין היתר תזונה מאוזנת, פעילות גופנית קבועה, צריכה יומית של כמויות נוזלים נאותות,שימוש בתוספי תזונה ומנוחה מספקת. כל התוצאות הן אישיות ועשויות להשתנות מאדם לאדם*